تردمیل

ساخت وبلاگ

زمانی که سطح تردمیل کاملاً صاف است و شیبی ندارد، راه رفتن و دویدن بر روی آن در مقایسه با دویدن و راه رفتن بر روی سطح زمین آسان تر می باشد؛ زیرا در این حالت با هیچ مقاومتی رو به رو نیستید؛ ایجاد مقاومت در حین ورزش دویدن یک دلیل منطقی برای استفاده از شیب تردمیل است.بر روی دستگاه تردمیل 3 فاکتور زمان، سرعت و شیب تحت اختیار کاربر قرار دارد که با افزایش هر یک از این 3 عنصر می توان سطح تمرینات را افزایش داد و تمرینات شدیدتری را پشت سرگذاشت.

تردمیل دستگاهی است که برای تمرینات هوازی مناسب می باشد و اغلب کسانی که به سراغ این دستگاه می روند به دنبال تناسب اندام و لاغری هستند؛ ایجاد شیب بر روی سطح تردمیل موجب می شود کاربر انرژی بیشتری از دست بدهد و عضلات خود را بهتر بسازد.

فواید ورزش با شیب تردمیل

اغلب تردمیل های پیشرفته امروزی مجهز به شیب برقی هستند؛ موتور تنظیم شیب برقی از موتوری که تسمه را به حرکت درمی آورد، مجزا است و گاهی گارانتی جداگانه دارد؛ به وسیله این موتور می توان شیب دستگاه را به سادگی و با فشار یک دکمه تنظیم کرد.شیب 1 درصد نقش مقاومت هوا در تمرینات خانگی را ایفا می کند؛ با این شیب دویدن در محیط بیرون شبیه سازی می شود. بعضی از تردمیل ها در حافظه خود برنامه های از پیش تعیین شده ای را ذخیره دارند که در این برنامه ها شیب به صورت خودکار تغییر می کند و برخی از برنامه ها نیز بر اساس تغییر شیب طراحی شده اند.

هر چه شیب بیشتر باشد کالری سوزی افزایش پیدا خواهد کرد؛ البته این در صورتی صحت دارد که سرعت را کم نکنیم. بالا بردن شدت و دشواری تمرین یکی از نکاتی است که به کاهش وزن منجر می شود.ضربان قلب شاخص مناسبی است که توسط آن می توانیم سطح تمرین را تعیین کنیم. در هنگام انجام تمرین ورزشی با تردمیل باید ضربان قلب را 70 الی 85 درصد حداکثر ظرفیت نگه داریم؛ با این روش بدن در منطقه چربی سوزی باقی می ماند.

اگر ضربان قلب به بیش از 99 درصد حداکثر ظرفیت خود برسد احتمال بروز مشکلات قلبی- عروقی مانند حملات قلبی و سکته افزایش می یابد؛ به همین علت در هنگام انجام تمرینات ورزشی می بایست به ضربان قلب خود توجه کنیم. تردمیل های مدرن امروزی معمولاً به سنسور ضربان قلب مجهز هستند و تعداد ضربان قلب در هر دقیقه را بر روی مانیتور نشان می دهند. اطلاعاتی که نمایشگر دستگاه در اختیار کاربر قرار می دهد ارزش زیادی دارد؛ ورزشکار می تواند توسط این اطلاعات مفید در طی تمرین از وضعیت عمومی بدن خود آگاه شده و یک الگوی مناسب ورزشی را طراحی کند و بر اساس آن الگو پیش برود.

استمرار و تداوم در ورزش اهمیت ویژه ای دارد، آخرین تحقیقات در این زمینه نشان داده کسانی که 5 جلسه در هفته و در هر جلسه حدود 30 دقیقه در سطح متوسط به تمرینات ورزشی مشغول می شوند، نتایج مطلوبی به دست می آورند. انجام تمرین دویدن و راه رفتن روی تردمیل خانگی به مراتب از ورزش کردن در فضای بیرون راحت تر است. وسایل ورزشی خانگی، ورزش را قابل دسترسی می سازند. افرادی که با دستگاه های خانگی ورزش را آغاز می کنند اغلب تداوم بیشتری در این راه دارند و راضی تر هستند.

مقدار کالری که در هنگام ورزش مصرف می شود به عوامل مختلفی مربوط می شود. برای مثال هر چه وزن فرد بیشتر باشد، بیشتر کالری می سوزاند؛ زیرا در هنگام دویدن و راه رفتن وزن بیشتری را با خود به حرکت درمی آورد.سختی و شدت تمرین در مصرف کالری اهمیت خاصی دارد؛ همان طور که اشاره شد سطح تمرین با ضربان قلب فرد سنجیده می شود. زمانی که ورزشکار با شدت بیشتر به تمرین می پردازد، شش ها و قلب با شدت بیشتری کار می کنند و کالری زیادتری مصرف می شود.

با افزایش شیب تردمیل عضلات بیشتری درگیر می شوند؛ این مسئله به افزایش کالری سوزی منجر می شود. برای کسانی که سالم هستند و از درد زانو رنج نمی برند استفاده از یک شیب متعادل در سرعت زیاد گزینه مناسبی است.به محض این که روی تردمیل تعادل خود را به دست آوردید، دستگیره های دستگاه را رها کنید؛ زیرا مصرف کالری با تکیه دادن به دستگیره ها کاهش پیدا می کند؛ همچنین این کار اشتباه فرم بدن را به هم می ریزد.

هنگام راه رفتن و دویدن بر روی تردمیل حرکت دست ها را با وزن بدن همراه کنید و دست ها را همراه با حرکت پاها به جلو و عقب ببرید. دست ها باید با زاویه 90 درجه در دو طرف بدن باشند. ورزش با دستگاه تردمیل احتمال بروز مصدومیت مفاصل و مخصوصاً مفصل زانو را کم می کند؛ ولیکن دویدن و راه رفتن بر روی زمین در فضای بیرون، استرس زیادی به مفاصل زانو ران ها وارد می سازد.

تردمیل های امروزی اغلب مجهز به ضربه گیرهای گوناگونی هستند که سطح تسمه دستگاه را نرم و انعطاف پذیر می کند؛ با وجود چنین ضربه گیرهایی می توانید بدون داشتن دغدغه با شیب تردمیل ورزش کنید؛ شیب بیشتر از 10 درصد ورزش کوه پیمایی را شبیه سازی می کند و برای انجام تمرینات مربوط به این ورزش مناسب است. شیب زیاد کشش موثری در عضلات دوقلو، تاندون ها و آشیل ایجاد می کند؛ اگر تردمیل به ضربه گیرهای استانداردی مجهز باشد از کوتاهی، گرفتگی و پارگی آشیل جلوگیری خواهد شد.

کسانی که از کمر دردهای مزمن رنج می برند نباید با شیب تردمیل ورزش کنند؛ زیرا عضلات پایین کمر این افراد ضعیف است. آن ها می بایست تمرینات خود را با سرعت کم شروع کرده و به تدریج شدت تمرین را افزایش بدهند تا عضلات کمرشان تقویت بشود.نتیجه آخرین تحقیقات این بود که شیب 3 درصد اثرات منفی بر روی پا را می کاهد و فشار وارده را حدود 24 درصد کم می کند.

تردمیل...
ما را در سایت تردمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هایپر جیم treadmills بازدید : 284 تاريخ : يکشنبه 23 آبان 1395 ساعت: 15:33

توپ بدنسازی که به آن توپ پیلاتس نیز گفته می شود برای نخستین بار در کشور سوئیس برای کمک به کودکان معلول و فیزیوتراپی آنان به کار گرفته شد؛ به همین علت به آن توپ سوئیسی هم گفته می شود و در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این توپ محبوب برای بدنسازی و تناسب اندام استفاده می شود؛ ضمن این که زنان باردار در طی دوران بارداری برای وضع حمل آسان می توانند با آن تمرینات متعددی انجام بدهند. این توپ پیلاتس در یوگا و ژیمناستیک نیز به کار برده می شود. ولی مناسب ترین نامی که با این وسیله می توان داد همان توپ بدنسازی است.

توپ های بدنسازی مرغوب از جنس وینیل هستند؛ اما این توپ از پلاستیک هم ساخته می شود. همان طور که می دانید پلاستیک وقتی در معرض گرمای شدید قرار بگیرد آسیب می بیند؛ البته توپ بادی از هر جنسی که باشد در برابر اشیای تیز دوام نمی آورد؛ به همین علت وقتی با آن ورزش می کنید توجه داشته باشد زیور آلات یا قسمت های فلزی لباستان مانند دکمه ها و زیپ های فلزی تیز توپ را سوراخ نکند. در مورد فشار وزنتان نگران نباشید؛ این توپ ها معمولا وزن 200 الی 300 کیلوگرم را متحمل می شوند.

سایز مناسب توپ بدنسازی و فواید ورزش با آن 

مزایای توپ بدنسازی

مزیت این توپ در مقایسه با سایر وسایل بدنسازی این است که چندان گران قیمت نیست، فضای زیادی را اشغال نمی کند و به راحتی می توان آن را حمل کرد به همین علت برای استفاده در منزل بسیار مناسب می باشد؛ ورزش با این توپ پیچیده نیست و نیاز به آموزش طولانی مدتی ندارد. ورزش با توپ بدنسازی بسیاری از بیماری ها و اختلالات را رفع می کند. این وسیله برای توانبخشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در دهه 1960 یک کارخانه اسباب بازی سازی در کشور ایتالیا تعداد محدودی از این توپ های بدنسازی را ساخت و با نام توپ های ژیمناستیک وارد بازار کرد؛ این توپ ها به سرعت فروخته شدند و محبوبیت پیدا کردند؛ دو دهه بعد همان شرکت اسباب بازی سازی شرکتی به نام Gymnic تاسیس کرد و به صورت عمده توپ های بدنسازی را تولید و عرضه کرد؛ مراکز توانبخشی از این وسیله استقبال زیادی کردند و مدتی بعد ورزشکارن دو میدانی برای تمرینات خود به سراغ این توپ رفتند و خیلی زود این وسیله جایگاه خود را در سالن های بدنسازی یافت و تبدیل به یکی از وسایل مهم باشگاه های بدنسازی شد.

امروزه بسیاری از مربیان بدنسازی و پزشکان متخصص ارتوپدی استفاده از این توپ را توصیه می کنند و آن را در برنامه ورزشی بیماران و ورزشکاران جا می دهند. در صورتی که در برنامه ورزشی خود به انجام ورزش شکم یا همان دراز و نشست بر روی نیمکت یا زمین می پردازید، توپ بدنسازی جایگزین بسیار مناسبی است؛ این وسیله تاثیر ورزش را افزایش می دهد و آن را آسان تر می کند.

انجام تمرینات ورزشی با این وسیله موجب تقویت عضلات پشت و شکم می شود. نشستن برروی این توپ نیاز به حفظ تعادل دارد؛ چون سطح ناپایداری را به وجود می آورد؛ این عدم تعادل و سطح ناپایدار فرد را مجبور به حفظ تعال کرده و انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد.

با این وسیله ماهیچه های زیادی را می توان به کار گرفت؛ ماهیچه هایی که در حالت عادی کاری نمی کنند و برای حفظ تعادل به کار گفته می شوند، در هنگام ورزش با این توپ پویا می شوند؛ همچنین تمرین با توپ پیلاتس عضلات اصلی و بزرگ بدن را به چالش می کشاند.تنظیم صحیح عضلات و به کار گرفتن قسمت های مختلف بدن برای ایجاد تعادل از مزایای این توپ به شمار می آید.

کسانی که شکم بزرگی دارند برای از بین بردن چربی های اضافه و توانند با توپ بدنسازی تمریناتی انجام بدهند که بر روی این نواحی متمرکز می شود. همان طور که گفتیم در هنگام ورزش با این توپ گروه های اصلی عضلات درگیر می شوند؛ این وسیله برای کاهش کمر درد و پیشگیری از آن بسیار مفید می باشد؛ ضمن این که قدرت و استقامت عضلات را بهبود می بخشد و انطاف پذیری را افزایش می دهد.

توپ بدنسازی برای انجام حرکات کششی بهترین وسیله محسوب می شود و با آن به راحتی می توان تمرینات متعددی را انجام داد. هر حرکت و جنبشی که موجب تقویت عضلات می شود به چربی سوزی بدن نیز کمک می کند؛ در صورتی که به طور منظم و روزانه با توپ بدنسازی به انجام تمرینات ورزشی بپردازید، در این زمینه به نتایج مطلوبی دست پیدا می کنید.

سایز توپ بدنسازی

توپ های بدن سازی معمولا در 4 سایز تولید می شوند که هر رنگ نشان دهنده سایز خاصی است؛ بنابراین در هنگام انتخاب توپ رنگ آن را نباید سلیقه ای انتخاب کنید؛ بلکه می بایست به سایز آن با در نظر گرفتن قد خود توجه داشته باشید. برای انتخاب سایز توپ دقت داشته باشید وقتی بر روی آن می نشینید و پاها را کمی باز می گذارید و به زانو های خود زاویه 90 درجه می دهید، باسن و ران ها می بایست با سطح زمین موازی باشند، در غیر این صورت توپ با قد شما متناسب نیست.

√ توپ های بدنسازی که ارتفاع آن ها 45 سانتی متر است برای افرادی که قدشان کمتر 152 سانتی متر می باشد مناسب هستند.

√ توپ های بدنسازی که 55 سانتی متر ارتفاع دارند برای افرادی مناسب هستند که قدشان حدود 155 الی167 سانتی متر می باشد.

√ توپ های بدنسازی که 65 سانتی متر ارتفاع دارند برای کسانی مناسب هستند که قدشان 170 الی 185 سانتی متر است.

√ توپ های بدنسازی که 75 سانتی متر ارتفاع دارند برای افرادی که قدشان بلند از 185 سانتی متر می باشد، مناسب است.

هرچه توپ پر بادتر و سفت تر باشد در هنگام تمرینات ورزشی بدن را بیشتر به چالش می کشاند؛ اما برای مبتدیان بهتر است کمی توپ خود را کم بادتر کنند و بعد از افزایش سطح آمادگی جسمانی برای انجام تمرینات شدیدتر توپ را پر باد کنند.از توپ بدنسازی می توانید به عنوان یک صندلی برای تماشای تلوزیون استفاده کنید که در این صورت عضلات بدن برای حفظ تعادل مدام به کار گرفته می شوند و تاثیرات مثبت بسیاری دارد.

تردمیل...
ما را در سایت تردمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هایپر جیم treadmills بازدید : 263 تاريخ : يکشنبه 23 آبان 1395 ساعت: 15:33

برخی از افرادی که به تازگی ورزش کردن را شروع نموده اند یا وسیله ورزشی خانگی مانند تردمیل ، اسکی فضایی یا دوچرخه ثابت خریداری کرده اند و قصد دارند ورزش را آغاز کنند باید حتماً به نکات خاصی توجه کنند تا از بروز آسیب و صدمه به اندام های خود جلوگیری کنند.بسیاری از ما وقتی تصمیم می گیریم که هدفی را دنبال کنیم در ابتدا نسبت به آن زیاده روی می کنیم،در حالی که برای رسیدن به موفقیت بهتر است تا گام به گام پیشروی کرد.مثلاً فردی را تصور کنید که سالها فعالیت ورزشی خاصی نداشته و با تجمع بافتهای چربی و چاقی مواجه شده است،این فرد پس از خرید تردمیل و قرار دادن آن در منزل بدون توجه به آمادگی بدنی خود و میزان سلامتی شروع به انجام تمرینات سخت ورزشی می کند و قصد دارد تمامی کم تحرکی های سالهای قبل را یک شبه جبران نماید و خیلی زود به کاهش وزن دست یابد!

نحوه شروع ورزش برای تازه کارها

در صورتیکه این شیوه نه تنها شما را در رسیدن به هدفتان یاری نمی کند بلکه سبب می شود تا به دلیل ضعف، خستگی و گرفتگی عضلات که بر اثر این روش نادرست ورزش کردن نصیبتان شده است خیلی زود نا امید و حتی دلزده شوید و این راه را نیز روشی سخت و ناممکن تصور کنید.این در صورتی ست که بهترین و علمی ترین روش برای دستیابی قطعی به کاهش وزن تنها ورزش کردن می باشد.

در این مطلب ما قصد داریم تا نحوه صحیح ورزش کردن برای افرادی که به تازگی ورزش را شروع کرده اند بیان کنیم تا با پیروی از این روش بتوانند به کاهش وزن دستیابند:

در روزهای ابتدایی که تمرین کردن را شروع کرده اید باید سعی کنید تا از انجام تمرینات سخت و طولانی مدت بپرهیزید در ابتدا تنها به فکر رسیدن به آمادگی بدنی باشید و کاهش وزن را فراموش کنید. بعد از اینکه بدن شما به آمادگی کافی رسید می توانید برنامه کاهش وزن خود را به سادگی دنبال کنید.در روزهای ابتدایی تمرین شما بر روی دستگاه نباید بیشتر از بیست دقیقه باشد،شدت تمرین خود را نیز حداکثر تا حد متوسط بالا ببرید .

مثلاً اگر با استفاده از تردمیل ورزش می کنید در ابتدا به مدت 5 دقیقه بدن خود را گرم کنید و با سرعت 3 کیلومتر در ساعت بر روی دستگاه تمرین کنید و به آهستگی سرعت را افزایش دهید تا به 5 کیلومتر در ساعت برسید.شما در هفته دوم می توانید اندکی زمان را افزایش دهید و سرعت را نیز بالا ببرید.مثلاً 30 دقیقه تمرین با سرعت حداکثر 6 کیلومتر در ساعت مناسب می باشد.بهتر است تمرینات شما به شکل تناوبی باشد یعنی هر از گاهی سرعت خود را برای دقایقی کم و دوباره زیاد کنید.

بعد از پایان سه هفته و در هفته چهارم می توانید سرعت تمرین خود با استفاده از تردمیل به 7 تا 8 کیلومتر در ساعت افزایش دهید.اما در هر مرحله بهتر است که تمرینات را به شیوه تناوبی انجام دهید.البته اگر آمادگی جسمانی بدن شما بالاتر است می توانید شدت تمرینات خود را افزایش دهید.

نباید انتظار داشته باشید که بعد از هر جلسه ورزشی تاثیر آن را بر بدن خود مشاهده کنید.کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام پروسه ای زمان بر است و شما باید در آن صبر و پشتکار داشته باشید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.اصولاً انجام سه ماه تمرین به طور مرتب و حداقل در 5 روز در هفته برای کاهش وزن افراد موثر است؛البته به شرطی که در کنار آن به یک رژیم غذایی کم کالری نیز پایبند باشید و ورزش خود را قطع نکنید.

نکته مهم دیگر این است که پس از مدتی که از انجام ورزش شما گذشت و شما مانند سابق شور و شوق استفاده از دستگاه را نداشتید باز هم به استفاده از آن ادامه دهید،البته اغلب افراد بعد از گذشت چند ماه از شروع فعالیت ورزشی خود به آن پایبند می شوند و با توجه به نتایج مثبتی که علاوه بر کاهش وزن بر روی سلامتی بدن آنها دارد و به طور مشهود قابل حس است، آن را جزئی از برنامه زندگی خود احساس می کنند و دنبال می نمایند.

البته این مهم است که زمانی به سراغ تمرین ورزشی بروید که از لحاظ حسی و جسمی آمادگی انجام آن را دارید. زیرا انجام حرکات ورزشی زمانی موثرتر است که آن را با انرژی بیشتری انجام دهید به این ترتیب کالری بیشتری نیز می سوزانید.شما می توانید در طول تمرین برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را نگاه کنید یا به یک موسیقی انرژی بخش گوش کنید به این ترتیب متوجه گذشت زمان نمی شوید و ورزش برای شما ساده تر می شود.

در هنگام انجام هر حرکت ورزشی باید مراقب نحوه تنفس خود باشید.تنفس شما باید منظم و عمیق باشد تا اکسیژن رسانی به شیوه ای مناسب برای بدن شما انجام شود.نوشیدن آب برای هیدراته کردن بدن نیز در طول تمرین ضروری ست.حدود بیست دقیقه قبل از شروع تمرین مقداری آب بنوشید و در طول تمرین نیز یک بطری آب در دسترس داشته باشید و هر چند دقیقه یکبار جرعه ای آب بخورید تا بدن شما دچار کم آبی نشود و دمای بدنتان معتدل گردد.

سعی کنید مرتباً وزن خود را اندازه گیری نکنید.حساسیت بی مورد در این خصوص نتیجه بخش نیست.زیرا هیچ کس یک مرتبه به کاهش وزن نمی رسد پس صبر و حوصله داشته باشید.بهتر است تا در هر ماه فقط یکبار وزن خود را با ماه قبل مقایسه کنید.

هرگز با شکم پر بر روی تردمیل نروید،حدود دو ساعت پیش از ورزش و یک ساعت پس از آن از خوردن وعده های اصلی پرهیز کنید و به ویژه بعد از آن غذاهای کم کالری مانند میوه و سبزیجات سبز میل کنید.

سعی کنید برای داشتن انگیزه بیشتر با یکی از اعضای خانواده و دوستان خود تمریناتتان را دنبال کنید و یکدیگر را به ادامه ورزش تشویق نمایید.مثلاً نوبتی از تردمیل استفاده کنید و در این فرصت شخص دیگرمی تواند از حرکات نرمشی، طناب و دراز نشست استفاده نماید.
از انجام ورزش لذت ببرید و هرگز با نگرانی و استرس دستیابی به نتیجه ورزش نکنید.مطمئن باشید ورزش با برنامه و همیشگی شما را از کارتان پشیمان نمی کند و به جز کاهش وزن فواید زیادی برای سلامتی شما دارد و سبب جوان تر و زیبا شدن شما می گردد، پس از انجام آن شاد باشید.

تردمیل...
ما را در سایت تردمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هایپر جیم treadmills بازدید : 280 تاريخ : يکشنبه 23 آبان 1395 ساعت: 15:33

در هنگام خرید به بدنه تردمیل توجه کنید؛ بدنه اغلب تردمیل های موجود در بازار از جنس فولاد است، اما بعضی از تردمیل ها از جنس آلومینیوم هستند. این که تردمیل تا چه میزان وزنی را می تواند تحمل کند به بدنه دستگاه بستگی دارد. البته قدرت موتور نیز در این زمینه بی تا ثیر نیست؛ به هر حال تردمیلی که تا وزن 150 کیلو گرم را تحمل می کند در مقایسه با تردمیلی که حداکثر توان آن تا وزن 90 کیلوگرم است بدنه محکم تری دارد و البته بزرگتر است.

در مورد تردمیل های باشگاهی هر چه تحمل وزن دستگاه بیشتر باشد بهتر است زیرا کاربران بیشتری می توانند از دستگاه استفاده کنند؛ ولیکن در مورد تردمیل های خانگی بهتر است تحمل وزن تردمیل با وزن استفاده کنندگان متناسب باشد تا تردمیل فضای زیادی را اشغال نکند.

مهمترین نکته در مورد تردمیل که بر روی قیمت دستگاه نیز تاثیر می گذارد، قدرت موتور دستگاه می باشد. قدرت موتور تردمیل های امروزی از 1 اسب بخار تا 7 اسب بخار متغیر است؛ قدرت دستگاه توسط موتور آن تامین می شود و به تسمه انتقال می یابد.

واحد اسب بخار با حروف اختصاری HP نشان داده می شود. هر چه قدرت موتور تردمیل بیشتر باشد دستگاه گران قیمت تر می شود. قدرت موتور دو حالت میانگین و پیک دارد؛ به این معنی که در حالت میانگین محاسبه قدرت به صورت میان بار می باشد و قدرت خروجی محاسبه می گردد؛ اما در حالت پیک بالاترین قدرت خروجی موتور محاسبه خواهد شد.

در تردمیل های باشگاهی از جریان برق متناوب استفاده می شود که به آن AC می گویند که همان برق شهری فاز و نول است؛ در حالی که در تردمیل های خانگی از جریان برق مستقیم استفاده می شود که همان جریان برق مثبت و منفی است و به آن DC می گویند. نوع بهتر آن به صورت 3 فاز می باشد.

همه چیز در مورد تردمیل

تردمیل هایی که موتور DC دارند ارزان تر هستند؛ اما سیستم کنترل برق آن ها الکترونیکی و ساده تر می باشد. این نوع موتور کم صدا بوده اما بازدهی کمتری دارد و برای طول عمر دستگاه باید بعد از 1 ساعت استفاده آن را خاموش کنیم؛ به همین دلیل در منزل مورد استفاده می گیرد؛ چون در باشگاه تردمیل یک دستگاه بسیار پر مصرف است و باید تمام مدت روشن بماند؛ البته تردمیل خانگی را بعد 30 دقیقه خاموش بودن می توان دوباره روشن کرد و مورد استفاده قرار داد.

تردمیل هایی که موتور AC دارند بازدهی بالایی نسبت به جریان برق نشان می دهند و می توان بدون توقف ساعت ها از آن استفاده کرد؛ اما همان طور که گفتیم گران قیمت تر هستند و سیستم کنترل پیچیده تری نیز دارند و در در مقایسه با نوع DC سر و صدای بیشتری ایجاد می کنند. اگر در خانواده شما سنگین ترین عضو خانواده 100 کیلوگرم وزن دارد می توانید یک تردمیل که قدرت موتور آن 2 اسب بخار قدرت دارد را انتخاب کنید که بتواند 110 کیلوگرم وزن را متحمل بشود و حداکثر سرعت آن به 16 کیلوکتر در ساعت برسد؛ با چنین تردمیلی همه اعضای خانواده می توانند به صورت روزانه به ورزش بپردازند.

سرعت تردمیل معمولا بیشتر از آن چیزی است که شما بتوانید آن را مورد استفاده قرار بدهید؛ اغلب افراد عادی نمی توانند مدت طولانی با سرعت بیش از 8 کیلومتر در ساعت بدوند. آمارها نشات داده معمولا افراد از سرعت 3 الی 7 کیلومتر در ساعت استفاده می کنند که با چنین سرعتی می توان بین 6 تا 10 کیلومتر در ساعت مسافت طی کرد. سرعت و مسافت بیش از این برای افراد بسیار حرفه ای مناسب می باشد؛ بنابراین در مورد سرعت نگرانی نداشته باشید؛ در صورتی که تردمیل بتواند به سرعت 10 کیلومتر در ساعت برسد، مناسب است و اغلب تردمیل ها این ویژگی را دارند.

در مورد تحمل وزن تردمیل قبلا توضیحاتی دادیم و دراین جا آن را کامل می کنیم؛ حداکثر وزن قابل تحمل برای دستگاه بالاترین وزن کاربری است که می تواند با این وسیله به ورزش بپردازد؛ که این قابلیت به جنس بدنه، ابعاد دستگاه، ابعاد تسمه، ضخامت تسمه، قدرت موتور، جنس غلطک و ضخامت تخته و جنس آن مربوط می شود. تردمیلی که وزن زیادی را را متحمل می شود مسلما قدرت موتور بیشتری دارد، بزرگتر است و دارای بدنه محکم تری می باشد.

ایمنی دستگاه در هنگام حرکت نیز مسئله بسیار مهمی است که می بایست مورد توجه قرار بگیرد؛ برخی از تردمیل ها مجهز به گیره ای هستند که با اتصال به لباس کاربر ایمنی او را تضمین می کنند؛ بدین ترتیب که اگر به هر دلیلی تعادل کابر به هم بخورد با حرکت ناگهانی او گیره از لباس وی جدا می شود و به محض جدا شدن گیره دستگاه به صورت خود به خود خاموش می شود تا کاربر سریع تر بتواند تعادل خود را به دست بیاورد و زمین نخورد و در صورت زمین خوردن با حرکت تسمه به عقب کشیده نشود. تردمیل های استاندارد از این ویژگی برخودار هستند؛ ضمن اینکه این قطعه به عنوان قفل کودک نیز استفاده می شود؛ چون در صورتی که کسی بر روی تردمیل نباشد دستگاه حرکت نخواهد کرد.

در تردمیل های امروزی ضربه گیرهای مختلفی به کار می رود. ضربه گیر کف مانع ایجاد سر و صدا و مزاحمت برای دیگران می شود. ضربه گیر SDS که به صورت لاستیک های انعطاف پذیر در زیر تخته دستگاه تعبیه شده است و از فشار وارد شدن به عضلات و مفاصل کاربر پیشگیری می کند؛ در بعضی از تردمیل ها این نوع ضربه گیر وجود دارد که انعطاف سطح دویدن را به حداکثر می رساند و موجب می شود کاربر کمترین اسیب را بییند.

دویدن بر روی تردمیلی که به ضربه گیر SDS مجهز است در مقایسه با دویدن بر روی سطح زمین به مراتب ایمن تر می باشد. معمولا این ویژگی در تردمیل هایی وجود دارد که مجهز به شیب برقی می باشند.

راه رفتن و دویدن بر روی تسمه تردمیل، دویدن و راه رفتن بر روی سطح زمین هموار را شبیه سازی می کند؛ اما اگر بخواهید دویدن بر روی شیب زیاد را تجربه کنید می توانید شیب دستگاه را بالا ببرید، تا آن جا که ورزش تپه نوردی را نیز بتوانید تجربه کنید. تردمیل هایی که شیب دستی دارند معمولا در 3 الی 5 حالت تنظیم می شوند؛ اما تردمیل های که به صورت برقی کار می کنند یک موتور الکتریکی جداگانه دارند که بین 15 الی 25 درجه قابل تنظیم می باشد.

نمایشگر یا همان مانیتور تردمیل تنوع دارد و مانیتور به بخش های مختلفی تقسیم می شود و اطلاعات گوناگونی را در اختیار کاربر قرار می دهد. مانیتور LCD معمولا به رنگ طوسی یا مشکی است که اعداد و ارقام به رنگ مشکی نشان داده می شود؛ در بعضی از تردمیل ها صفحه نمایش با نور آبی رنگی روشن می شود که به صورت تک پنجره یا چند پنجره بوده و اطلاعاتی نظیر سرعت، زمان، مسافت طی شده، کالری مصرف شده و ضربان قلب را در اختیار کاربر قرار می دهد و برنامه در حال اجرا نیز نشان داده می شود؛ با چنین اطلاعاتی ورزشکار از وضعیت عمومی بدن خود مطلع شده و می تواند یک الگوی ورزشی مناسب را طراحی کند و بر اساس آن الگوی اولیه پیش برود تا به نتایج مطلوب دست بیابد.
نمایشگرهای LED با چراغ های کوچک که معمولا قرمز هستند اعداد را نشان می دهند.همه تردمیل های استاندارد مجهز به کلیدی می باشند که بدون آن دستگاه روشن نمی شود و اگر در حین استفاده از دستگاه این کلید از روی مانیتور برداشته شود؛ موتور بلافاصله خاموش خواهد شد. این کلید به صورت آهنربایی یا شاخکی و یا کشویی بر روی مانیتور قرار می گیرد.

در حافظه اغلب تردمیل ها برنامه های از پیش تعیین شده ای وجود دارد که مدت زمان تمرین و زمان کم و زیاد کردن سرعت و شیب را مشخص می کند. افراد برای اهداف مختلفی به ورزش با دستگاه های هوازی می پردازند و هر کس می بایست با توجه به هدف خود برنامه مورد نظر را انتخاب نماید و بر اساس همان برنامه پیش برود؛ بعضی از برنامه ها آسان تر و برخی دشوارتر هستند که استفاده از آن به سطح آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد. برنامه های از پیش تعیین شده معمولا 4 الی 12 برنامه در سطوح مختلف هستند.

بر روی همه تردمیل های مدرن و پیشرفته سنسورهای ضربان قلب وجود دارد که با متصل شدن به دست پس از چند ثانیه ضربان قلب ورزشکار را نشان می دهد. ضربان قلب شاخص مهمی است که سطح تمرین را تعیین کرده و با استفاده از آن می توان منطقه هوازی و چربی سوزی را تشخیص داد. وقتی ضربان قلب به 70 الی 80 درصد حداکثر ظرفیت خود نزدیک می شود، بهترین موقعیت چربی سوزی به وجود می آید.

بعضی از تردمیل ها امکانات ویژه دیگری را هم در اختیار کاربر قرار می دهند؛ مثلا کلیدهای تنظیم سرعت و تنظیم شیب برای دسترسی آسان بر روی دسته قرار دارد که با این کلیدها به سرعت می توان شیب و سرعت دستگاه را تغییر داد و به شکل دلخواه تنظیم کرد. در بعضی از برنامه ها کاربر می بایست شیب دستگاه را مدام تغییر بدهد که این ویژگی به او کمک خواهد کرد؛ البته این ویژگی در تردمیل هایی وجود دارد که به شیب برقی مجهز هستند.

امکانات دیگر مانند برنامه های از پیش تعیین شده خودکار، فن خنک کننده، سیستم اندازه گیری چربی، قابلیت اتصال به MP3، ورودی Audio، تست سلامتی، اسپیکر، قابلیت تاشوندگی دستگاه و نصب آن به وسیله جک مدرن هستند. بعضی از تردمیل چند کاره یا چند منظوره می باشند که در آن ها امکاناتی به جز دویدن و راه رفتن مانند ویبراتور برقی، تخته شنا، چرخ مسگری، کش ایروبیک، پایه دراز و نشست، دمبل و ... وجود دارد که به ورزشکار امکان می دهد پس از ورزش دویدن و راه رفتن که البته خود ورزش کاملی است، یک سری حرکات تکمیلی انجام بدهد و به تناسب اندام بیشتر خود کمک کند.

ماساژور و ویبراتور را می توان قبل از شروع تمرین برای گرم کردن بدن مورد استفاده قرار داد. ماساژ قبل از ورزش باعث می شود در بخش های بدن که چربی متراکم وجود دارد گردش خون بهتر و سریع تر بشود و مویرگ ها باز شده و در هنگام تمرین سوخت و ساز افزایش پیدا کند و چربی سوزی بیشتر بشود.

ماساژ پس از ورزش نیز به دفع اسیدلاکتیک و رفع خستگی و کوفتگی ورزش منجر می شود؛ به همین علت ماساژ پس از ورزش طرفداران زیادی دارد و بسیار توصیه می شود.
در صورتی که در منزل مشکل کمبود فضا دارید بهتر است تردمیلی تهیه کنید که قابلیت تاشوندگی دارد. این قابلیت به شما امکان می دهد در مواقعی که دستگاه مورد استفاده قرار نمی گیرد، بتوانید آن را جمع کنید تا فضا بیهوده اشغال نشود؛ با این کار تردمیل تا 70 درصد کوچک می شود و فضای کمتری اشغال خواهد کرد.

اغلب خریداران در هنگام خرید حساسیت خاصی به کشور سازنده نشان می دهند؛ مثلا وقتی نام کشور چین به گوششان می خورد گمان می کنند کالای مورد نظر بی کیفیت است؛ در حالی که این کشور در کنار محصولات درجه 2 و 3 به تولید محصولات درجه 1 پرداخته است که با کالاهای اروپایی رقابت می کنند؛ بنابراین به جای این که فقط به کشور سازنده فکر کنید پارامترهای دیگر را نیز در نظر داشته باشید و سعی کنید یک محصول اصل و اورجینال بخرید.

امروزه تردمیل های بسیار با کیفیتی از کشورهای تایوان، چین، اسپانیا، انگلستان و فلاند وارد کشور ما می شوند. برای این که از اورجینال بودن کالا مطمئن باشید از نمایندگی های معتبر این محصولات را خریداری کنید و کارت ضمانت و خدمات پس از فروش را نیز از فروشنده تحویل بگیرید.

در اغلب مواقع بالاتر بودن قیمت نشانه کیفیت و یا داشتن امکانات بیشتر است. شما همواره باید با توجه به نیاز خود خرید انجام بدهید. اگر گمان می کنید همه اعضای خانواده قرار است در روز بارها از تردمیل استفاده کنند؛ تردمیلی بخرید که قدرت موتور و تحمل وزن بالایی دارد؛ اما اگر فقط یک نفر و در روز 1 ساعت با این دستگاه کار می کند یک تردمیل متوسط نیز پسخگوی نیاز وی خواهد بود. به هر حال هر هزینه ای که صرف ورزش بشود در مقایسه با هزینه هایی که باید برای بیماری هایی که در اثر بی تحرکی به آن ها دچار خواهیم شد صرف کنیم، مقرون به صرفه است.

تردمیل...
ما را در سایت تردمیل دنبال می کنید

برچسب : همه چیز در مورد تردمیل,همه چیز درباره تردمیل, نویسنده : هایپر جیم treadmills بازدید : 287 تاريخ : شنبه 1 آبان 1395 ساعت: 11:56

به طور کلی تردمیل دستگاهی برای راه رفتن یا دویدن در یک محل ثابت است. تردمیل قبل از توسعه ماشین های قدرتی به منظور کنترل قدرت حیوانات و انسان ها برای انجام کار اختراع شد، که اغلب یک آسیاب بود که توسط گام های یک شخص یا حیوان کنترل می شد.

در زمان های بعد، تردمیل به عنوان یک وسیله تنبیهی برای مجازات زندانیانی که به کار سخت محکوم شده بودند، استفاده می شد. اصطلاح تردمیل و تردویل برای مکانیسم های مجازات و قدرت، به جای یکدیگر قابل استفاده بودند.

تردمیل چیست؟

اخیرا، تردمیل دیگر برای جنبه کنترل قدرت استفاده نمی شود، بلکه به عنوان یک وسیله ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.بیش از استفاده از قدرت کاربر برای تامین انرژی آسیاب، امروزه تردمیل یک پلت فرم در حال حرکت به همراه یک تسمه نقاله گسترده است که به وسیله یک موتور الکتریکی یا چرخ لنگر، کنترل می شود. تسمه به عقب حرکت می کند و کاربر باید مطابق با سرکت تسمه نقاله بر روی تردمیل راه برود و یا بدود.

سرعت تسمه تردمیل، برابر با سرعت دویدن و یا راه رفتن کاربر بر روی تردمیل است. بنابراین سرعت دویدن کاربر بر روی تردمیل قابل اندازه گیری است. انواع گران تر و با قابلیت تر تردمیل، موتور محور هستند و معمولا توسط موتور الکتریکی عمل می کنند. اما انواع ارزان تر و، سبک تر و ساده تر تردمیل، تنها زمانی کار می کنند که واکر (دونده) با پای خود، تسمه را هل دهد.

با این تفاسیر توصیه می شود در هنگام خرید تردمیل به عنوان یک وسیله ورزشی، این نکته را نیز در نظر بگیرید. علاوه بر این تردمیل بر اساس نوع کاربرد آن دارای دو نوع تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی است. انواع تردمیل خانگی همانطور که از نام آنها مشخص است، به عنوان یک وسیله ورزشی در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر تمایل به خرید تردمیل برای مصارف باشگاهی و حرفه ای دارید، باید از تردمیل باشگاهی استفاده نمایید.

تردمیل...
ما را در سایت تردمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هایپر جیم treadmills بازدید : 329 تاريخ : شنبه 1 آبان 1395 ساعت: 12:05